foto produs

Despre fotografia de produs

– De ce cumperi?
– La ce te referi?
– La tot ce ai in proprietate. De la ochelarii de soare pana la noul tau display de calculator. De ce le cumperi?
– Pentru ca le vreau. Pentru ca imi trebuie. Pentru ca imi plac.
– Ai studiat piata inainte sa le cumperi sau ai scos impulsiv portofelul cand ti-au iesit in cale?
– Am procedat si asa si asa. Dar unde vrei sa ajungi?
– Iti spun imediat. Cand ai luat decizia finala, cand ai ales acel rucsac, acea esarfa sau acel MP3 player, ce te-a convins?
– Produsul.
– E vag. Gandeste-te bine! Produsul este de multe ori doar ceva teoretic. Doar o curiozitate, un impuls de cumparare si un text descriptiv. El nu exista initial decat pe ecranul calculatorului. Intr-o vitrina reala sau virtuala. Iar cand ajunge la tine in casa e deja cumparat si platit. E ceva anume, in fiecare caz, ceva ce te atinge si te face sa tastezi parola cardului si sa apesi butonul CUMPARA.
– O fotografie.
– Corect! O fotografie a produsului care indeplineste conditiile sa ajunga pana la tine. Conditii tehnice si artistice. O fotografie care vorbeste pe limba ta vizuala si iti sopteste cuvinte irezistibile. Fotografia de produs este o stiinta la fel de serioasa ca oricare alta.
– Fara indoiala.
– In cazul tau, cat de mult conteaza calitatea imaginii in decizia de cumparare?
– Enorm.
– Ai cumparat vreodata de pe Okazii, OLX sau mica publicitate?
– De multe ori. Si, da, stiu ce o sa ma intrebi. Da. Poza produsului a contat foarte mult.
– Chiar asa, ce criterii ai cand selectezi din mai multe oferte? Dincolo de pret si starea obiectului. Vorbim strict de fotografiile din anunturi.
– In primul rand evit anunturile fara poza. Nu am incredere ca produsul exista sau ca e OK. Apoi renunt la cele cu poze de calitate slaba. Am senzatia ca imi ascund ceva. Apoi inchid anunturile cu fotografiile profesionale ale fabricantului. Nu ma intereseaza reclama de pe site-ul producatorului, ci vreau sa vad obiectul real, in starea lui actuala in care este scos la vanzare. Apoi caut sa vad cat de explicite sunt imaginile, cat de relevante si cat de corecte comparativ cu descrierea din anunt. Si in final ma las convins de pozele cele mai reusite.
– De ce oare? De ce crezi ca acela care manuieste cel mai bine camera foto vinde cel mai mult?
– Pentru ca traim intr-o lume a imaginii. A vizualului. Pentru ca astazi, mai mult decat oricand, oamenii vor si pot sa vada atatea lucruri. Pentru ca treptat fotografia, cinematografia si acum internetul au teleportat contactul social de pe text pe imagine.
– Si eu cred la fel. Ce ar fi Facebook fara poze? Un simplu tabel cu multe casete de text. Un fel de pager urias cu nenumarati utilizatori conectati in acelasi timp.
– Dar daca nu am nimic de vanzare?
– Sunt sigur ca ai trecut pe langa obiecte care ti-au placut mult. Intr-un anticariat sau intr-o galerie de arta. Despre care te-ai intreabat cum ar putea fi cel mai bine puse in valoare in fotografie.
– Da. De multe ori. Am de la bunicii mei o fructiera veche din cristal si de fiecare data ma intimideaza ideea ca e foarte greu de fotografiat.
– E un subiect mai dificil, dar cu lumina, accesoriile, unghiurile si focalele potrivite vei fi uimit ce se poate face. Daca respecti cativa pasi simpli te poti apropia cu fruntea sus de fructiera ta. In primul rand instaleaza o sursa de lumina moale. O sursa dura si directa iti va da puncte si pete arse pe cristal. Ia doua bucati de carton, un alba si una neagra, pozitioneaza-le pe rand in apropierea vasului si priveste cu atentie diferentele de contrast si volum. Iti arat imediat. Cortul de lumina nu iti lasa prea multa libertate privind punctul de statie. Iti recomand sa construiesti tu panourile de difuzie si vei avea mai multe optiuni artistice si tehnice la indemana. Azi ne ocupam toata dupa-amiaza de fotografia de produs. Vrei sa incepem asamblarea panourilor?
– Hai, ca mi-ai facut o pofta …
– Ce ai vrea sa lucram? Pantofi? Amplificatorul audio? Vaza cu lalele?
– Nu. As vrea ceva complet nou. Stilouri. Si un mic fundal presarat cu ascutitura de creioane colorate, patata cu cerneala.
– Ok. Ne trebuie lumina moale, si un mic accent dur care sa decupeze penitele de fundal. As incerca mai multe profunzimi de camp. Instaleaza tu sursele pana montez eu obiectivele.

  • 6. Produs

    Fotografia De Produs
    Urmatorul curs: 10 Februarie 2018

Despre fotografia de produsRazvan Bulus
0

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *